Test SWM – przesiewowy test do badania zagrożenia dysleksją dzieci od 3. do 7 roku życia
W teście znajdują się zadania służące do:
– badania dominacji stronnej (obiekt badania: ręka, oko, ucho, noga),
– badania funkcji słuchowych (powtarzanie podanych samogłosek, sylab i wyrazów),
– badania funkcji wzrokowych: analiza oraz synteza wzrokowa na materiale tematycznym (układanie części układanki) i atematycznym (układanie podanego wzoru z klocków),
– badania użycia języka: artykulacja i komunikacja,
– badania pamięci sekwencyjnej (lewopółkulowej),
– badania grafopercepcji.
Test SWM zawiera osobne zadania oraz normy dla 3,4,5 i 6 latków.
Zapraszamy na badania wszystkie dzieci już od trzeciego roku życia.
„Specjaliści zgodni są co do faktu, że dysleksję da się zauważyć u dzieci młodszych, zanim jeszcze przystąpią do właściwej nauki czytania. Gdyby dzieci z ryzykiem dysleksji były identyfikowane, zanim rozpoczną naukę czytania, to znaczy w okresie wieku niemowlęcego, to poprzez interwencję terapeutyczną można by nie dopuścić do porażki w czytaniu lub ją zminimalizować”.
John D.E. Gabrieli Yale University, Massachusetts Institute of Technology Science nr 325, 2009 Dysleksja: nowe efekty współdziałania edukacji i poznawczej neuronauki.